Асноўныя патрабаванні да вынікаў вучэбнай дзейнасці навучэнцаў 3 класа па беларускай мове
В е д а ц ь:
t пра ўжыванне слоў у
прамым і пераносным значэнні;
t ролю канчатка ў слове;
t пра назоўнікі, род і лік якіх не супадае ў рускай і беларускай мовах;
t прыметы сінонімаў, антонімаў;
t часткі слова (канчатак, корань, суфікс, прыстаўка), іх ролю ў слове;
t прыметы аднакаранёвых слоў;
t правапіс падвоеных зычных на стыку прыстаўкі і кораня, кораня і суфікса;
t правапіс прыставак аб-,
ад-, над-, пад-, з- (с-), раз- (рас-), без- (бес-), уз- (ус-);
t правапіс апострафа ў
словах з прыстаўкамі;
t асноўныя лексіка-граматычныя прыметы назоўніка, прыметніка, дзеяслова;
t правапіс не
з дзеясловамі.
У м е ц ь
(валодаць спосабамі пазнавальнай дзейнасці):
t вызначаць прамое і
пераноснае значэнне слова ў сказе;
t адрозніваць і параўноўваць словы блізкія і супрацьлеглыя па значэнні,
мнагазначныя словы;
t выкарыстоўваць сінонімы, антонімы, мнагазначныя словы ў патрэбным значэнні
ў маўленні;
t аналізаваць і коратка
характарызаваць склад слоў выразнай будовы;
t падбіраць аднакаранёвыя словы;
t правільна пісаць словы з падвоенымі зычнымі на стыку прыстаўкі і кораня,
кораня і суфікса;
t правільна пісаць словы з
прыстаўкамі аб-, ад-, над-, пад-,
з- (с-), раз- (рас-), без- (бес-), уз- (ус-);
з- (с-), раз- (рас-), без- (бес-), уз- (ус-);
t правільна пісаць словы з
апострафам пасля прыставак;
t змяняць назоўнікі па ліках, вызначаць род і лік назоўнікаў;
t змяняць прыметнікі па родах і ліках, вызначаць род і лік прыметнікаў;
t дапасоўваць прыметнікі да назоўнікаў у патрэбнай форме пры складанні
ўласных сказаў і тэкстаў;
t змяняць дзеясловы па
ліках і часах, змяняць дзеясловы прошлага часу па родах;
t вызначаць час, лік
дзеясловаў, род дзеясловаў прошлага часу;
t спалучаць назоўнікі з дзеясловамі пры складанні ўласных сказаў і тэкстаў;
t пісаць не з дзеясловамі.
Выкарыстоўваць набытыя веды
і ўменні ў практычнай дзейнасці і паўсядзённым жыцці:
t ужываць ветлівыя словы і звароты ў зносінах з гасцямі школы, з незнаёмымі
людзьмі ў магазіне, транспарце, бібліятэцы, на пошце і інш.;
t захоўваць вывучаныя нормы арфаграфіі пры выкананні пісьмовых заданняў і
ўласных запісаў (запіска, віншаванне, перапіска з сябрамі, сваякамі,
запрашэнне).
Слоўнікавыя словы
Адцвітаць, адчыніць, асцярожны,
блішчаць, булён, бутэрброд, воблака, восеньскі, вулей, выйсці, гасцінец,
гарадскі, дзённік, звінець, павук, пенал, пошта, пясчаны, свяціць, смяяцца,
сшытак, шчасце.
Комментариев нет:
Отправить комментарий